Over Paardekooper

Hieronder leest u voor wie ik heb gewerkt en wat anderen over mij zeggen.

Quotes:

“Ik heb René ingehuurd om te helpen bij de transitie van mijn bedrijfsonderdeel. René analyseert scherp en heeft snel inzicht in de op te lossen problemen en knelpunten. Door anderen in zijn analyse te betrekken ontstaat er draagvlak binnen de organisatie voor de gegenereerde oplossingen en de realisatie ervan. Daarnaast is René uitstekend in staat zijn plannen te visualiseren zodat de inhoud voor iedereen duidelijk is. Hij heeft ons echt vooruit geholpen.”
Hans Vlessert, directeur ABN AMRO Bedrijven YBC

“Ik heb René voor het eerst ontmoet vanuit mijn functie als manager Interim Marketing Professionals bij VODW. Hij heeft via VODW voor Woonplus, een corporatie in Schiedam, als interim manager gewerkt. Woonplus is een organisatie die niet gewend was commercieel en marktgericht te denken en te werken. Doel van de opdracht was het maken van een strategisch marketingplan voor de verkoop van woningen. René won door zijn prettige en open manier van communiceren in combi met zijn heldere, pragmatische aanpak al snel het vertrouwen van de directie. Zijn hoge inwerksnelheid is typerend voor hem, zelfs al betreft het een voor hem nieuwe branche. De opdrachtgever liet in de eindevaluatie weten zeer tevreden te zijn over de inzet van René en vooral ook over de opgeleverde resultaten: een strategisch marketingplan inclusief de vertaling hiervan in een goed uit te voeren operationele marketingkalender. Mede hierdoor zijn in hetzelfde jaar de verkoopdoelstellingen behaald!!. Zelf heb ik René leren kennen als een integer en prettig mens maar ook als een degelijke, all round marketeer. Hij heeft visie en strategisch inzicht maar zeker zo belangrijk weet hij de juiste vertaalslag te maken naar operatie en organisatie. Ik beveel hem van harte aan als interim manager!”
José van Delzen

“Rene heeft voor ABN AMRO Hypotheken Groep de sluiting van onze activiteiten in Duitsland projectmatig geleid. Als opdrachtgever heb ik nauw met Rene samengewerkt. Zijn initierend vermogen, vasthoudendheid en hands-on mentaliteit hebben bijgedragen aan de succesvolle afronding van het project.”
Marcel Zuidam, Chief Risk Officer – ABN AMRO Hypotheken Groep

“Rene is een ervaren marketeer en heeft een belangrijke bijdrage geleverd in de aansluiting van de marketing afdeling op de sales organisatie.
Bijzondere bijdrage van Rene was niet alleen zijn inhoudelijke vakkennis maar ook de overtuigingskracht en zijn empatisch vermogen om gezamenlijk tot het optimale resultaat te komen maar daarbij wel ieder in zijn waarde te laten. Rene kan ik van harte aanbevelen in een functie als marketingmanager of als projectleider in een salesomgeving.”
Rob De Haas, Director Marketing & Communication, Fortis Bank Nederland

“Ich habe René als erfahrenen und zielorientierten Projektleiter eines Cross-Border Projektes in Deutschland kennengelernt.
Seine Arbeitsweise zeichnet sich durch eine klare Ergebnisorientierung, auch in komplexen und herausfordernden Situation, aus. Durch seine Fähigkeit strukturierte und für alle Beteiligten tragfähige Lösungen zu entwickeln und umzusetzen, führte er das Projekt ebenso zum Erfolg, wie durch seine Kommunikationsstärke. Er wird stets als “Business Partner” auf Augenhöhe wahrgenommen. So gelingt es ihm auch bei der Durchsetzung schwieriger Entscheidungen stets als professioneller, fairer und geschätzter Ansprechpartner wahrgenommen zu werden.”
Susanne Schneider, Manager, PricewaterhouseCoopers

Paardekooper heeft gewerkt voor de volgende bedrijven en merken:



Over mijzelf:

Paardekooper Business Consultancy is mijn handelsnaam. Ik volgde bedrijfseconomie aan de Hogeschool voor Economische Studies in Amsterdam en studeerde bedrijfskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast deed ik vele aanvullende opleidingen op het gebied van ondernemingsplanning, financiering, marketing (NIMA B en C) en projectmanagement (PRINCE2 gecertificeerd).

Ruime ervaring in bedrijfskundige disciplines en heb ik opgedaan in diverse managementopdrachten zowel in internationaal opererende bedrijven als in een kleine retailwinkel. Mijn specialisatie is marketing- en salesmanagement, zowel in business-to-business- als consumentenmarkten. Ervaring in de sectoren non-food, fashion en financiële dienstverlening. Naast Nederlandse ervaringen heb ik een aantal jaren als manager geopereerd in Duitsland, zowel in opdrachten om op te bouwen (business development) als af te bouwen (sluiting business unit).

Graag zet ik mijn kennis en ervaring in om bedrijven nog beter te maken voor klanten én voor de eigenaren. Neem nu het initiatief en bel mij.

Reacties zijn gesloten.